Protestrit tegen APK voor motoren

17 aug 2012 10:25 #21 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Protestrit tegen APK voor motoren
beste luitjes

het lijkt me erg dom om te denken, dat alles wat uit brussel komt zo maar uit de lucht komt vallen,

als de nationale politiek iets niet wil of kan oplossen wordt het juist in brussel weggelegd
de nationale gedachte blijft dan brand schoon  en de inlandse politiek kan het volk weer ophitsen waardoor rechts weer gouden tijden tegemoet kan zien.

Er zijn genoeg voorbeelden van europees beleid  waar wij ook  als nederlands burger ook erg  van geprofiteerd hebben (toen riepen we ook niet  NEEEEE)

ik kan ook best begrijpen dat  wanneer vrijheden en keuzes van enkele worden beperkt, deze enkele zich willen verzetten, maar om nu direkt te roepen dat we 60 jaar terug in de tijd willen gaan vindt ik een brug te ver.

In dit geval gaat het enkel en alleen om het feit dat de nederlandse politiek en een relatief slecht georganiseerde groep van motorrijders zich niet zouden kunnen vinden in een jaarlijkse inspectie naar onder andere  de technische staat van hun motorfiets.

het argument dat dit gerechtvaardigd zou zijn als cijfers aantoonden dat het slecht gesteld zou zijn met het motorfiets park vind ik zelf al lang een gepasseerd station.
een proef van enkele jaren zou een beter beeld kunenn geven van de zin of onzin en daarmee voor langere tijd dit dispuut  af te kaarten

als de lobby dusdanig is dat de politiek  wel overstag gaat kun je hooguit twijfelen aan de doelmatigheid van de tegenactie die ingezet wordt wordt oa de MAG
en als dan ook het klapstuk van deze afkeur moet bestaan uit een protest rit.
Ik zou haast roepen.. is dit  echt het beste wat je kunt bedenken.

Ik vindt het dan niet vreemd  dat deze manier van politiek bewerken niet gaat lukken.

bedenk dat de motorfiets rijder er op dit moment  niet erg populair bij zitten....motorbendes, verboden bijeenkomsten, verstoorde rust op de wegen, wild crossers etc
en nu een groep motorrijders die zich met bescheiden snelheid verplaatst daar waar de zogenaamde beslissingen worden genomen
een instituut dat zich verantwoordelijk acht voor ca 500 miljoen inwoners.

Maar bedenk dat we met ons alle ook verantwoordelijk zijn voor elkaar en niet allen voor ons zelf.
En juist  dit feit zou ons juist moeten sterken waarom europa als 1 natie zo belangrijk is.

en dat daar wel eens zaken geregeld worden die minder prettig voor ons als individu uitvallen.. is eigenlijk dan niet meer als een kleine tegenvaller

so be it maar wel met opgeheven hoofd  en de gedachte dat we ons best hebben gedaan om onze stem gehoord te krijgen

en dan vertrouw ik  zelf niet teveel op protest ritjes van een  MAG en cornuiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 12:07 #22 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Protestrit tegen APK voor motoren
tja, nu nog enkelen onder ons keurmeester worden.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 15:21 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Protestrit tegen APK voor motoren
ff wat olie op het vuur dus.

Ik vind het helemaal zo'n gek idee nog niet om een periodieke VEILIGHEIDSkeuring los te laten op de motoren.
Of je nu veel of weinig rijdt maakt niet zoveel uit en of je wel of niet ervaring hebt ook niet.
Maar alleen als het gaat om de veiligheid van je voertuig, en niet zoals geroepen wordt om het aantal ( dodelijke ) ongelukken te beperken.

Het is bij mij ook gebeurt dat iemand anders moest zeggen dat mijn remblokjes wel erg dun begonnen te worden en vanuit dat standpunt geredeneerd, laat maar komen. Uiteraard kun je er zelf ook een inspectie uitvoeren voordat je gaat rijden, maar ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen dat ook werkelijk doen.
Ik kijk in elk geval elke morgen of in elk geval voor ik ga rijden of :

Mijn verlichting goed werkt
Mijn banden op spanning zijn.
Mijn remmen goed werken.
Er nergens geen olie lekt .
Er geen onderdelen loszitten
Ik lieg ook wel eens.

En die 25 euro voor een keuring .........nou ja.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 23:37 #24 door RP
Beantwoord door RP in topic Protestrit tegen APK voor motoren

ff wat olie op het vuur dus.

Ik vind het helemaal zo'n gek idee nog niet om een periodieke VEILIGHEIDSkeuring los te laten op de motoren.
Of je nu veel of weinig rijdt maakt niet zoveel uit en of je wel of niet ervaring hebt ook niet.
Maar alleen als het gaat om de veiligheid van je voertuig, en niet zoals geroepen wordt om het aantal ( dodelijke ) ongelukken te beperken.

Het is bij mij ook gebeurt dat iemand anders moest zeggen dat mijn remblokjes wel erg dun begonnen te worden en vanuit dat standpunt geredeneerd, laat maar komen. Uiteraard kun je er zelf ook een inspectie uitvoeren voordat je gaat rijden, maar ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen dat ook werkelijk doen.
Ik kijk in elk geval elke morgen of in elk geval voor ik ga rijden of :

Mijn verlichting goed werkt
Mijn banden op spanning zijn.
Mijn remmen goed werken.
Er nergens geen olie lekt .
Er geen onderdelen loszitten
Ik lieg ook wel eens.

En die 25 euro voor een keuring .........nou ja.


Ik wil jou nog wel eens horen als straks je motor afgekeurd wordt omdat er een lampje in je snelheidsmeter niet werkt of iets anders onzinnigs, mijn auto is al eens afgekeurd omdat er een boutje gedeeltelijk door het keurmerkje van de kentekenplaat zat.

groet
René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 23:46 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Protestrit tegen APK voor motoren

Ik wil jou nog wel eens horen als straks je motor afgekeurd wordt omdat er een lampje in je snelheidsmeter niet werkt of iets anders onzinnigs, mijn auto is al eens afgekeurd omdat er een boutje gedeeltelijk door het keurmerkje van de kentekenplaat zat.

groet
René


of mischien wel dat remlicht dat niet werkte
of die band toch net geen 1 mm profiel meer had
of die remschijf net buiten de min dikte viel
de voorvork toch olie  lekte
de ketting zijn rolletjes al miste
het balhoofd niet jofel meer was
de km teller het toch niet deed

inderdaad dan is het balen als ze afgekeurd zou worden mocht zo'n apk er komen.. dat dan weer wel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 00:01 #26 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Nog even en ze bepalen in brussel wat we eten hoe we moeten leven en hoe we moeten denken.
Bedenk wel dat de grote landen gewoon  alles uitmaken en kleine landen slechts mogen mee huppelen .
Wij hebben die duitsers en fransen niet gekozen maar ze leggen wel hun wil aan ons op.
Vraag is op een verjaardag wie de Fransen mag , helemaal niemand dus ,iedereen vind ze chauvinistisch.
Ik grap wel eens " we kunnen beter een provincie van duitsland worden" want hun economie draaid beter en alles is er goedkoper .Ik ben nog niemand tegen gekomen die dat zou willen.
We moeten gewoon is trots zijn op ons land en gewoon alles lekker zelf uit gaan maken.
Van mij mag Nederland gewoon Nederland blijven en niet een klein onbenullig provincietje van de "verenigde staten of europa"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 11:12 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Protestrit tegen APK voor motoren
ik begrijp heel goed dat niet ieder de zelfde gevoelens koestert  en  zich bij voorkeur afzet tegen alles en ieder wat anders is.

het is juist deze diversiteit die het zo mooi maakt om juist deel uit te kunnen maken van een gemeenschap zoals de europese unie.

een plek waar toch nog ruimte voldoende  is om je eigen indentiteit te behouden zonder dat daar onoverbrugbare problemen uit voort hoef te komen.
laat dan de fransen chauvinisme hebben, daar hebben wij in nederland weer het calvanisme en het bourgondische voor.
vandaar ook dat van nature we ons altijd meer hebben aangetrokken door de duitse staat  zij hebben dit namelijk ook.
kopen is vooral een kwestie van gunnen en op dit moment gunnen heel veel mensen hun centjes richting de duitse markt.
en die groeit dus.
maar gaat wel ten koste van je eigen lokale economie  waardoor deze verder inkrimpt en we nog meer boos kunnen kijken naar overheden en voor al brussel

dit is klare onzin natuurlijk..

maar we doen het zelf !!!  en we vragen indirekt  zelf om steeds meer regels en als ze er dan komen zijn we van mening dat we worden betuttelt.
op dit moment gaat het gewoon allemaal wat minder en daar worden we gewoon een beetje cynisch van.

maar komt allemaal wel weer goed als we er samen de schouders onder willen zetten en niemand aan de zijlijn willen laten staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 12:35 #28 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Wees blij dat we geen Harley rijden, er komt er volgens mij geeneen door de Algemene Plof Keuring  :)
Wij op onze Alpjes rijden tenminste nog heel wat omdat ons voertuig een vervoermiddel is. Er zijn ook massa's die een showmodel hebben.
Een APK ben ik niet direct op tegen, mits onderbouwd en aantoonbaar nuttig te zijn.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 21:04 #29 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Persoonlijk denk ik dat een APK geen slecht iets is, als de keur-kosten tenminste realistisch blijven.
10 euro voor een afmelding en 25 euro voor Ad (keur-tijd) zie ik niet als een probleem.
50 euro voor een afmelding en 150 voor Ad (omdat ie er nou eenmaal zo lang mee bezig moet zijn) zie ik liever niet.

Voor de scherpe lezer; ja, het gaat mij dus puur om de centen. Een extra oogje op de veiligheid kan nooit kwaad, imho.

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 20:34 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Zijn er TCNers die ergens willen verzamelen nog voor de MAG verzamelplaats om de rit zo samen te rijden?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 22:22 #31 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Ik ben vóór een APK (onder voorwaarden).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 22:36 #32 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Protestrit tegen APK voor motoren

Ik ben vóór een APK (onder voorwaarden).


dat is eigenlijk een ander topic

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 08:04 #33 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Zag ik ook... nadat ik deze posting had gedaan...  :-[
Meegaan doe ik niet omdat ik als motorrijder me niet verbonden voel met de MAG.

De MAG treedt - vind ik - te eenzijdig op; 'gaat' alleen voor haar eigen ideeën zonder stil te staan bij andere belangen.
Beetje PVV mentaliteit dus...  ;D

Daar voel ik me persoonlijk dus niet door aangesproken. Alles heeft een keerzijde, en niets is zwart-wit.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 11:04 #34 door Lathum Uit
Beantwoord door Lathum Uit in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Met verbazing kennis genomen van een groot aantal reacties.
Dit topic heet:
PROTESTRIT TEGEN APK VOOR MOTOREN
De datum zaterdag 22 april staat met een potloodje in mijn agenda en de vraag is:
WIE WIL MEERIJDEN ?
Lathum Uit lijkt dit wel wat. Anyone else uit de regio Gelderland?
Het eindverzameplunt voor motorrijders uit Nederland is
HAZELDONK A16 onder BREDA om 11.00 UUR.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 12:03 #35 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Protestrit tegen APK voor motoren
ik ga meerijden, maar als je elkaar niet kent wordt het bij Hazeldonk moeilijk ontmoeten, ze verwachten 3000 motorrijders. Daar ga je die ene onbekende niet uithalen. Je zou eigenlijk iets eerder ergens moeten verzamelen als tcners

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 14:18 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Protestrit tegen APK voor motoren

zaterdag 22 april


???????????????????????????????

U bedoeld waarschijnlijk
De MAG organiseert op zaterdag 22 september 2012 een protestrit naar Brussel.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 21:36 #37 door Lathum Uit
Beantwoord door Lathum Uit in topic Protestrit tegen APK voor motoren

Ja, wie is er nou Old?
:-)
zaterdag 22 september it is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 23:17 #38 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Protestrit tegen APK voor motoren
Bernhard jij zegt wel dat je voor een APK bent onder voorwaarden maar jij weet ook dat ze ons niet naar die voorwaarden gaan vragen dus komen er weer onzinnige flauwekul regeltjes in te staan waar niemand gelukkig van woord .( en ons veel geld kost)
Dus eigenlijk ben je dan dus tegen een APK 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden