viking seats

08 feb 2014 13:56 #21 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic viking seats
Dag Menno,

Hierbij twee foto's van mijn "extreem" verhoogde zadel.

Ik heb ze overigens al wel vaker er op gezet.

Ik heb ook de foto er bij gedaan zoals ik mijn zadel destijds heb opgestuurd naar Viking seats.
Ik had mijn zadel verhoogd met een handdoek. En wel zo dat het voor mij lekker zat.
Het geheel opgestuurd. En dat heeft toen als basis gefungeerd voor het nieuwe verhoogde zadel.
Ik was bang voor een gedrogt. Is gelukkig mee gevallen.
Je moet de motor al kennen wil je kunnen zeggen: hé, daar klopt iets niet.
Ik ben er ontzettend blij mee.
De vulling is stevig (lees harder dan eerst). Echter vooral als je wat langer zit is dit beslist prettig te noemen.
Ik kan het iedereen aanraden.
Ik heb er destijds, ik meen 235 euro voor betaald.
Voor dat geld zit je wel altijd lekker, heb je geen kramp meer in je benen en ben je altijd in staat om goed je motor te kunnen besturen.
Als je dat afzet tegen andere "snoepjes" die je aan je motor kunt toevoegen (verstralers, koffers, speciale motornavigatie, oliesmeersystemen, enz.) dan rechtvaardigt het zijn prijs zeker.
Want zeg nu zelf, als je niet lekker zit, heb je minder plezier en bestuur je je motor ook minder goed.
Ik ben een uiterst tevreden over het product.
Maar nogmaals, smaken verschillen.

gr. Peter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 14:09 #22 door Menno
Beantwoord door Menno in topic viking seats
Het is wel een flinke verhoging, maar ziet er idd niet heel raar uit. Heb wel het idee dat jouw zadel meer ruimte heeft voor de bijrijder als ik de foto vergelijk met het exemplaar van Alex.


Ik ga mijn zadel ook laten aanpassen, want hoe prettiger de zithoek, hoe meer rijplezier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 15:26 #23 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
Dat kan kloppen, want zoals ik al zei, heb ik hem laten verhogen EN naar achteren laten zetten, omdat beide een positief effect hebben op de hoek van je benen. Ik moet zeggen, uitermate comfortabel! Wat ook van belang is uiteraard is het "postuur" van je sosius als je tenminste vaak duo rijdt.,is je sosius iets flinker en rijd zij/hijvaak mee, dan is dat niet zon strak plan, maar die van mij neemt niet zoveel plaats in beslag ;).Ik moet zeggen ik zit nu als een koning op zijn troon! Peter nog bedankt voor het adres, was echt een aanrader!

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 10:38 #24 door wimj
Beantwoord door wimj in topic viking seats

Ok, ik zie je citaat, je bedoelt mijn fotos. ::)


Yep. Goed om te weten dat de zitruimte in de praktijk meevalt. Heb ik wat meer opties als mijn zadel (weer) aan verbetering toe is.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden