na ??km olie &filter vervangen

28 apr 2013 13:09 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic na ??km olie &filter vervangen
Het enige wat jij kan in de motorwereld Arjen, is dit bericht modden  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2013 14:15 #22 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic na ??km olie &filter vervangen

Het enige wat jij kan in de motorwereld Arjen, is dit bericht modden  :)


Ik ook van jou!  :-*

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2013 16:19 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic na ??km olie &filter vervangen
Nou ja goed. Samenvattend, voor mij althans, ik vind het onverantwoord om leken, in zaken als periodiek onderhoud, zonder onderbouwend argument een afwijkend advies te geven dan wat de fabrikant voorschrijft. Hierbij kijk ik ook naar het aanpalende topic aangaande de 650 Alp, en wat daarin de revue passeert.

Periodiek onderhoud, gaat namelijk wat verder dan een voorgeschreven olie- en filterwissel.

Mijn standpunt is duidelijk, voor zover dat enige waarde zou kunnen hebben.


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2013 17:55 #24 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic na ??km olie &filter vervangen

Nou ja goed. Samenvattend, voor mij althans, ik vind het onverantwoord om leken, in zaken als periodiek onderhoud, zonder onderbouwend argument een afwijkend advies te geven dan wat de fabrikant voorschrijft. Hierbij kijk ik ook naar het aanpalende topic aangaande de 650 Alp, en wat daarin de revue passeert.

Periodiek onderhoud, gaat namelijk wat verder dan een voorgeschreven olie- en filterwissel.


Ik ben het met je eens over periodiek onderhoud, maar de vraag wordt specifiek gesteld over olie en filterwissel. Zie eerste bericht in dit draadje. Ook in het andere topic zie ik dat het eigenlijk voornamelijk gaat over olie en filter. Alle posters (3 in totaal) vragen specifiek naar de persoonlijke mening van anderen (bijna letterlijk). Dan kan je denk ik verwachten dat je ook reacties op die vraag krijgt, en niet: "kijk maar in de manual".

Verder signaleer ik dat je zelf ook twijfelt, maar maak je anderen op nogal onvriendelijke manier duidelijk dat ze beter iets kunnen adviseren wat de fabrikant voorschrijft. De kans is trouwens aanzienlijk dat je er zelf misschien ook wel naast zit. Ik heb namelijk wat zitten graven op internet en kwam het volgende tegen:



Dit komt uit een service manual van een RD04. Bron: hier .

Tot slot, verder niets persoonlijks, je mag vinden/denken wat je maar wil. De diverse 'sneren' en persoonlijke verwijten/zwart makerij lijken mij nogal zinloos, we blijven toch wel van je houden...  ;)

Wat mij betreft, volgens mij is na de 3e post alles al vervangen, de informatie is nu boven tafel, iedereen had gelijk... dus case closed!


“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2013 18:40 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic na ??km olie &filter vervangen
Primaaa  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2013 19:45 #26 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic na ??km olie &filter vervangen
5liter valvoline rijd ie bij mij goed op en maar 27 euries nu nog ff filter en weer wachten tot ik weer wat kan vragen.

bedankt voor reacties.

was gisteren op tt assen dus vandaar late reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden