Bijstellen hoogte achterrem pedaal

25 juli 2013 19:47 #1 door Soulfly_3
Bijstellen hoogte achterrem pedaal werd gestart door Soulfly_3
Hoi allemaal,

Weet iemand hoe ik eenvoudig de hoogte van de achterrem pedaal kan instellen? Het gaat om een transalp van 2005. Hij staat iets te hoog voor mij en wil hem een stukje lager hebben.

Alvast dank!

Groet,

Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2013 20:32 #2 door gert
Beantwoord door gert in topic Bijstellen hoogte achterrem pedaal
Ha Martijn,

Het bij stellen van het achter rem pedaal is helaas geen eenvoudig klusje.
Bij de 650 zitten de bouten achter de schetsplaat en je zult dus heel wat moeten los halen om hem te verstellen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in de motorzaak waar ik regelmatig kom waren ze niet blij met me toen ik voor de motor van mijn vrouw verhaal kwam halen voor een te laag gemonteerd achterrempedaal. Een ervaren monteur is hier toch wel een dik uur mee bezig geweest.
Hans of Waffie hier op het forum kunnen je er vast meer over vertellen.

gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2013 16:14 #3 door Soulfly_3
Beantwoord door Soulfly_3 in topic Bijstellen hoogte achterrem pedaal
Het is me gelukt!

Er zit zo'n mooi 'stelgleufje' in de schetsplaat maar aangezien de bout niet gelijk zit daarmee kon ik met geen mogelijkheid er fatsoenlijk een steek of ringsleutel op krijgen.
Om er toch bij te komen heb ik de rem schakelaar los geschroefd van het frame. Daardoor kon ik de pedaal een beetje meer draaien zodat ik wel een ringsleutel op de bout kon krijgen. (Ringsleutel moet zo plat mogelijk zijn). Nadat de bout los zat de schakelaar weer vastgezet zodat ik het pedaal kon intrappen om op de juiste hoogte te krijgen.
Dit een paar keer herhaald (alles los en vastschroeven) totdat het rempedaal goed staat.

Het kost eventjes wat tijd en WD-40 maar dan heb je ook wat ;)

Groet,

Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden