Verschil tussen vlaamse of nederlandse toertocht

03 feb 2014 11:09 #1 door igerd
Ik ben nog niet zo lang een transalp lid en reserve-belg en heb nu kort achter elkaar een winterrit in Nederland en Belgie meegemaakt.  Mijn ervaring is is nu dat ik toch geneigd ben eerder in Belgie een toerrit mee te maken. Het gaat er allemaal veel relaxer aan toe en er wordt onderweg ook dmv diverse stempel plaatsen ( lokale cafes ) en stop gemaakt. Ideaal voor de sociale contacten. Terwijl we in Nederland in een nood tempo de 150 km afgewerkt hadden. Het idee van een club is toch dat je met gelijkstemde ook van ervaringen kan uitwisselen. Daar is voor huidige opzet van de winterrit toch weinig ruimte voor. Toch een beetje spijtig  :o

let's reinvent all gods and myths of all ages

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 11:41 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Verschil tussen vlaamse of nederlandse toertocht
Ik heb geen ervaring met belgische toertochten dus kan helaas geen vergelijking maken. Mijn ervaring met de tcn ritten is dat er bij start, lunch en finish voldoende mogelijkheden zijn om van gedachten te wisselen met de overige deelnemers. Ook de stammtischen voldoen daarin ruim denk ik. En de weekenden zijn helemaal perfect om bij te praten!

Ik heb ook met andere ritten meegereden met voorrijders ed en dat ligt mij persoonlijk weer totaal niet. In een grote kolonne rondrijden in een slakkegangetje is niet mijn kopje thee. Ieder zijn ding denk ik.

Is het een idee dat je zelf een rit maakt zoals je graag zou willen en die aan de toercommissie voorlegt voor 2015? Als jij stempelplaatsen ed in kan plannen in je rit lijkt me dat alleen maar een leuke afwisseling!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 14:08 #3 door igerd
Beantwoord door igerd in topic Verschil tussen vlaamse of nederlandse toertocht
De snelheid waar mee gereden wordt vindt ik niet het probleem. Iedereen heeft een andere sneheid beleving tenslotte. Maar als er in een mooie rit zo als de winterrit van afgelopen januari , ff ergens gestopt kan ( hoeft niet ) worden om evt. iets te drinken/eten of iets te bekijken  ( een honda dealer bijvoorbeeld )

De functie van voorrijder is zeker niet simpel. En in grote groep rijden is ook niet mijn ding.  Rij in Belgie regelmatig met gepijlde routes, waar je tevens ook nog een garmin route erij kunt krijgen als je dat wilt. Op deze manier is er voor iedereen iets en kan iedereen in zijn eigen tempo rijden. Uieraard is het wel extra werk om de route vooraf nog een te rijden en overal de pijlen op te hangen. Maar als je dit 1 dag op voorhand doet , kun je ook de route nog checken op evt. problemen en aanpassen waar nodig.

Het uitzetten van een route lijkt me wel een uitdaging, heb nog niet veel ervaring met navigatie, maar ga dat nog wel onder de knie krijgen denk ik.  Ga het er nog wel eens met Waffie over babbelen :)

let's reinvent all gods and myths of all ages

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 14:31 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Verschil tussen vlaamse of nederlandse toertocht
Igerd...

Onze routes zijn op individuele basis. Ook om eventuele aansprakelijkheid van een (georganiseerde-) voorrijder te voorkomen. Iedereen heeft de beschikking over een gedetailleerde GPS roadbook, dus een ieder kan op zijn eigen wijze de toertocht rijden- en beleven. Het bepijlen van een toer is voor een club die zich landelijk (en zelfs internationaal) presenteerd, onbegonnen werk. Het uitzetten is tegenwoordig niet meer zo'n probleem, dankzij de 'tracklog' functie op een GPS apparaat.

We hebben in het verleden al eens GPS cursussen georganiseerd. Erg leerzaam, zelfs voor mij (als dappere TomTom gebruiker in een Garmin gedomineerde wereld ;) )

Normaal gesproken wordt aan 'nieuwkomers' gevraagd zich te melden bij de inschrijving. Zij kunnen dan eventueel voor het rijden, bij de touruitzetter of een bestuurs / commissielid aanhaken.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden