Verschil tussen vlaamse of nederlandse toertocht

03 feb 2014 11:09 #1 door igerd
Ik ben nog niet zo lang een transalp lid en reserve-belg en heb nu kort achter elkaar een winterrit in Nederland en Belgie meegemaakt.  Mijn ervaring is is nu dat ik toch geneigd ben eerder in Belgie een toerrit mee te maken. Het gaat er allemaal veel relaxer aan toe en er wordt onderweg ook dmv diverse stempel plaatsen ( lokale cafes ) en stop gemaakt. Ideaal voor de sociale contacten. Terwijl we in Nederland in een nood tempo de 150 km afgewerkt hadden. Het idee van een club is toch dat je met gelijkstemde ook van ervaringen kan uitwisselen. Daar is voor huidige opzet van de winterrit toch weinig ruimte voor. Toch een beetje spijtig  :o

let's reinvent all gods and myths of all ages

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 11:41 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Verschil tussen vlaamse of nederlandse toertocht
Ik heb geen ervaring met belgische toertochten dus kan helaas geen vergelijking maken. Mijn ervaring met de tcn ritten is dat er bij start, lunch en finish voldoende mogelijkheden zijn om van gedachten te wisselen met de overige deelnemers. Ook de stammtischen voldoen daarin ruim denk ik. En de weekenden zijn helemaal perfect om bij te praten!

Ik heb ook met andere ritten meegereden met voorrijders ed en dat ligt mij persoonlijk weer totaal niet. In een grote kolonne rondrijden in een slakkegangetje is niet mijn kopje thee. Ieder zijn ding denk ik.

Is het een idee dat je zelf een rit maakt zoals je graag zou willen en die aan de toercommissie voorlegt voor 2015? Als jij stempelplaatsen ed in kan plannen in je rit lijkt me dat alleen maar een leuke afwisseling!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 14:08 #3 door igerd