Tips overnachting Wales

01 apr 2014 11:16 #1 door Laura
Tips overnachting Wales werd gestart door Laura
Ha allemaal,

Komende zomer gaan ik en manlief (Bart Jan) op de motor naar Wales. We pakken eerst de boot naar Hull en rijden dan naar Noord-Wales om vervolgens af
te zakken en uiteindelijk in Dover weer de overtocht naar het vaste land te maken.

Hebben jullie tips om te overnachten? Wij nemen ook een tent mee, dus zowel tips voor campings als B&Bs/ hotels zijn welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2014 13:27 #2 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Tips overnachting Wales
Niemand  :(?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2014 23:11 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tips overnachting Wales
Net vorig jaar in Wales geweest, zou d'r zo weer naar toe gaan...
Heb welliswaar in Zuid Wales gezeten, maar je hebt écht op vrijwel iedere straathoek een mooie (en betaalbare!) B&B van TOP kwaliteit.

Heb zelf gewoon gegoogled op de plekken waar ik naar toe wilde. En dan is het 'pick&choose'.

Reserveren gaat super makkelijk.
Mijn favoriet:

www.cardigan-bed-and-breakfast.co.uk/

Het mooiste is overigens wél Noord Wales (Snowdonia). Maar dat is vanuit Cardigan heel gemakkelijk een mooie dagtocht. Je zit bovendien lekker centraal in Wales, dus de kust is ook prima te doen.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 17:06 #4 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Tips overnachting Wales

“You do not travel if you are afraid of the unknown, you travel for the unknown, that reveals you with yourself.”

“Half the fun of the travel is the esthetic of lostness."

Als bibliofiel vond ik Hay-on-Wye wel leuk
en.wikipedia.org/wiki/Hay-on-Wye
Hoewel de fotos van boekenkasten buiten in het echt zwaar tegenvallen.


Klopt, maar een beetje voorpret is altijd leuk ;-)
Thanks voor de tip, kenden wij nog niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 17:11 #5 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Tips overnachting Wales

Net vorig jaar in Wales geweest, zou d'r zo weer naar toe gaan...
Heb welliswaar in Zuid Wales gezeten, maar je hebt écht op vrijwel iedere straathoek een mooie (en betaalbare!) B&B van TOP kwaliteit.

Heb zelf gewoon gegoogled op de plekken waar ik naar toe wilde. En dan is het 'pick&choose'.

Reserveren gaat super makkelijk.
Mijn favoriet:

www.cardigan-bed-and-breakfast.co.uk/

Het mooiste is overigens wél Noord Wales (Snowdonia). Maar dat is vanuit Cardigan heel gemakkelijk een mooie dagtocht. Je zit bovendien lekker centraal in Wales, dus de kust is ook prima te doen.


Dank je wel! Die B&B ziet er precies uit zoals wij het ons voorstellen ;D Ben wel benieuwd of de roze motor ook van een clublid is? ::)
Wij kregen te horen dat in het hoogseizoen praktisch alles bezet is, maar dat valt dus mee?
We gaan in ieder geval op de bonnefooi, maar een paar leuke adressen is nooit weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 18:45 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tips overnachting Wales
Die roze motor is zelfs van een bestuurslid...  :-X

Deze B&B biedt overigens ook een prima 'half pension' arrangement... Home cooking rechtstreeks van de AGA. En écht op sterrenniveau.

De uitbaatster is écht zo'n lieve vrouw die je het liefst in je topkoffer mee naar huis wilt nemen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 20:21 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Tips overnachting Wales
Mocht alles vol zitten hebben mijn vrienden en ik er heerlijk in het wild gekampeerd (mag niet kan wel en de mensen zijn vriendelijk). Wel ff je vuilnis meenemen en WC papier ed begraven  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 20:40 #8 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Tips overnachting Wales
@Two Plugs: Met dat goede eten en vriendelijke mensen heb je mij definitief overtuigd. Goed eten in the UK is nou niet altijd vanzelfsprekend is tot nu
toe mijn ervaring. Of ik ben heel slecht in eettentjes uitzoeken..........
Ik wist niet dat roze is toegestaan bij de club >:D

@Ien_tour: goede tip, en vuilnis komt goed. Goed milieubewust opgevoed enzo ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 22:08 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tips overnachting Wales
Laura... Je kunt tegenwoordig in de UK 100% beter- en goedkoper eten dan in Nederland. Bedragen van 10 Pond (ca 15,00 Euri) voor een 'pubmeal' (vaak 3 gangen en een gratis pint lager) zijn geen uitzondering. En dan smaakt het nog goed ook.

Heb ook al eens met 6 personen in een 'michelin-ster' waardige 'converted barn' restaurant gedineerd... Dacht dat ik aan het einde van de avond failliet zou zijn, maar nix was minder waar... 30,- per persoon, 4 gangen én 4 flessen wijn... ;) Had gelukkig een taxi tot mijn beschikking...

Kom sinds een aantal jaren met regelmatig in de UK (zowel voor mijn werk als privé) en ben langzaam verliefd aan het worden op die maffe Britten.

Er is maar één land in Europa waar de horeca écht belachelijke prijzen hanteert en dat is in Nederland.  >:(

De obligatore 'fish&chips' restaurant mijd ik... Patat met azijn, geen wonder dat ze nog steeds links rijden.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 23:30 #10 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Tips overnachting Wales

De obligatore 'fish&chips' restaurant mijd ik... Patat met azijn, geen wonder dat ze nog steeds links rijden.

Barbaar! Je moet alle onderdelen van een land proeven. Het heerlijke ontbijt met die fijne mini worstjes en die maffe friet, alleen tomatensap bij het ontbijt en black pudding kun je beter laten staan.

Maar ach mijn ouders namen mij vroegah al mee naar dat prachtige land ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2014 08:32 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tips overnachting Wales
Black pudding laat ik niet staan, Len_tour...  ;D Full English breakfast evenmin. Kun je een hele dag op teren zonder bij te hoeven tanken...
En dan heb ik het nog niet gehad over al dat heerlijke traditionele gebak die die Britten bakken!

PS Laura... Je zou ook kunnen overwegen om vanaf Hull iets meer noordelijk te rijden, richting de Yorkshire Dales en het Lakedistrict. Dat laatste is écht een kruising van Noorwegen en de Alpen, met dien verstande dat je hier passen hebt van meer als 30% hellingpercentage.

Google eens op de Tann Hill Inn. Niet de meest sjieke plek, maar écht een UNIEKE ervaring. En wederom... goed en betaalbaar eten!
In september zitten we met de Britse Varaderoclub wederom in North Yorkshire:

www.greendragonhardraw.com/home.html

Weet nog niet welke ferry ik neem. Waarschijnlijk Stena HoekvHolland-Harwich op de heenweg, Newcastle-IJmuiden terug.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2014 08:48 #12 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic Tips overnachting Wales

Laura... Je kunt tegenwoordig in de UK 100% beter- en goedkoper eten dan in Nederland. Bedragen van 10 Pond (ca 15,00 Euri) voor een 'pubmeal' (vaak 3 gangen en een gratis pint lager) zijn geen uitzondering. En dan smaakt het nog goed ook.

Heb ook al eens met 6 personen in een 'michelin-ster' waardige 'converted barn' restaurant gedineerd... Dacht dat ik aan het einde van de avond failliet zou zijn, maar nix was minder waar... 30,- per persoon, 4 gangen én 4 flessen wijn... ;) Had gelukkig een taxi tot mijn beschikking...

Kom sinds een aantal jaren met regelmatig in de UK (zowel voor mijn werk als privé) en ben langzaam verliefd aan het worden op die maffe Britten.

Er is maar één land in Europa waar de horeca écht belachelijke prijzen hanteert en dat is in Nederland.  >:(

De obligatore 'fish&chips' restaurant mijd ik... Patat met azijn, geen wonder dat ze nog steeds links rijden.


Hmm, dan moet ik toch wat beter leren zoeken: De enige restaurants die ik qua prijs/prestatie goed vindt zijn meestal de curry restaurants. die zijn (als je de goede hebt) dan ook wel weer heeeel lekker, hoe minder 't er uit ziet, en hoe meer indiers hoe beter vaak :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2014 10:48 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tips overnachting Wales
Ik hou niet van curry... volg gewoon de bordjes 'Pub Meal'...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 10:05 #14 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Tips overnachting Wales

Black pudding laat ik niet staan, Len_tour...  ;D Full English breakfast evenmin. Kun je een hele dag op teren zonder bij te hoeven tanken...
En dan heb ik het nog niet gehad over al dat heerlijke traditionele gebak die die Britten bakken!

PS Laura... Je zou ook kunnen overwegen om vanaf Hull iets meer noordelijk te rijden, richting de Yorkshire Dales en het Lakedistrict. Dat laatste is écht een kruising van Noorwegen en de Alpen, met dien verstande dat je hier passen hebt van meer als 30% hellingpercentage.

Google eens op de Tann Hill Inn. Niet de meest sjieke plek, maar écht een UNIEKE ervaring. En wederom... goed en betaalbaar eten!
In september zitten we met de Britse Varaderoclub wederom in North Yorkshire:

www.greendragonhardraw.com/home.html

Weet nog niet welke ferry ik neem. Waarschijnlijk Stena HoekvHolland-Harwich op de heenweg, Newcastle-IJmuiden terug.


Ja dat is een beetje het (luxe) probleem in the UK, zoveel prachtige landschappen om te zien! Ik ben nu 12 jaar geleden voor het eerst overgestoken en meteen verliefd geworden op het land, de taal, mensen, landschappen etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden