Kleppen stellen

10 dec 2009 10:09 #1 door Stan
Kleppen stellen werd gestart door Stan
Hallo,
bij deze een vraag aan de techneuten binnen het forum. Hoe vaak moeten de kleppen gesteld worden van een Varadero? Ik rijd nu al 4 jaar met een 2002 model, heb al het reguliere onderhoud netjes laten doen, behalve het kleppen stellen. (Inmiddels staat er bijna 60.000 km op de teller.) Waarom zul je je misschien afvragen...omdat ik van een bekende hoorde dat kleppen stellen bij een Varadero en transalp echt onzin is. Dat er exemplaren bekend zijn die een ton hebben gereden zonder dat ooit de kleppen gesteld hebben hoeven worden. Nu vind ik het listig om op 1 mening af te gaan en ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
groeten,
Stan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2009 11:41 #2 door Tommieh
Beantwoord door Tommieh in topic Kleppen stellen
Bij mijn vorige motor, de VFR zijn ook nooit kleppen gesteld, wel gecontroleerd. Hij had 70k op de teller staan, bij een maat van mijn ook nog nooit, die had er 119k op staan.Alles viel binnen de toleranties en loopt nog steeds als de brandweer.
Meestal hoor je wel als de klepjes niet lekker staan, bij een suzuki (in mijn geval een GSX) lijkt het altijd alsof de kleppen niet goed staan, maar je, da's ook geen honda laten we maar zeggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2009 12:30 - 10 dec 2009 22:05 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Kleppen stellen


Meestal hoor je wel als de klepjes niet lekker staan,


Dat is deels waar, klepspeling te ruim hoor je en dat veroorzaakt niet echt schade alleen meer slijtage en slecht starten etc. Waar het om draait is dat na de vele kilometers de kleppen in inslijten in hun zitting. De klepspeling wordt dan minder en dat hoor je dus niet!!!