Vallen TCX laarzen groot of klein?

17 juli 2018 23:13 #1 door Sopa
Vallen TCX laarzen groot of klein? werd gestart door Sopa
De TCX infinity lijkt me een mooie all road laars, BMW heeft dezelfde laats en de politie rijdt er ook mee. maar nieuw een beetje boven budget. Nu heb ik een tweedehands paar op het oog. Maar kan iemand me zeggen of ze groot of klein vallen? En überhaupt bevallen?

Alvast hartelijk dank!

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2018 08:45 #2 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Vallen TCX laarzen groot of klein?
Hoi Sopa,  Ja ik heb de TCX infinity. Vallen wel ruim, want ik heb schoenmaat 43, en mijn laarzen zijn 43 en vallen dan net iets te ruim. Op zich vind ik dat zelf niet zo erg, zomers (nu met die warmte) wat meer ruimte en 's winters heb ik een dikker paar sokken aan. En je loopt er toch geen kilometers op.

De laarzen bevallen mij uitstekend, vooral de gore-tex (ze hebben al heel veel regen gezien en nu altijd droge voeten).
Voor all-road en zou je dan veel off-road willen gaan dan zou ik ze niet aanschaffen;
De gespen zijn wel weer super handig omdat je de laarzen snel aan kan trekken, vooral bij dagelijks (woon-werk) gebruik.

Gewoon gaan passen en als ze lekker zitten: doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2018 09:43 #3 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Vallen TCX laarzen groot of klein?
Mee eens, ik heb ze ook sinds een paar jaar en ze bevallen goed. Vind de gespen wel makkelijk en ze zijn verstelbaar maar vind ze relatief "los" zitten en moet ze bij aantrekken elke keer weer iets verstellen. Eigenlijk moet ik er eens voor gaan zitten, de gespen op de goede afstand stellen en dan vast zetten met tape erom ofzo. ???
Voor de rest prima paar laarzen.
Zou ik ze weer kopen? Wss niet, ik zou nu een paar laarzen kopen van Rev'ít, die hebben een draai knop met een soort kabel die de laars strak tegen je voet trekt. De Discovery outdry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2018 12:42 #4 door Yank
Beantwoord door Yank in topic Vallen TCX laarzen groot of klein?
Ik heb ze ook en bevallen uitstekend. Echt water dicht en goede bescherming. Heb ze een maat groter dan in de normale schoen en dat is prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 10:43 #5 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic Vallen TCX laarzen groot of klein?
Hi Sopa.

Rij nu bijna 2 jaar met de TCX laarzen en wil niks anders.
Zijn net iets soepeler als mijn oude motorcross laarzen maar naar mijn idee bieden ze dezelfde protectie.
Woon werk verkeer door alle denkbare weers omstandigheden en altijd thuis gekomen met droge voetjes.
Ik heb maat 42 en ook de boots zijn 42.
Zit als gegoten bij mij en heb voldoende ruimte, zelfs al ik wat dikkere sokken draag in de winter.
Dan zet ik de gespen een standje losser als het moet.
Ik woon bij het Mercatorplein, dus als je wil passen laat maar horen.

Steffie.

P.S.  Als je hier en daar een beetje oplet en shopt kun je ze nieuw al krijgen voor 250 euries

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 21:21 #6 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Vallen TCX laarzen groot of klein?
Bedankt voor de reacties. Voor weinig een tweedehands paar gekocht. Vriend heeft ze opgehaald dus ik heb ze nog niet. Zijn een maatje groter dan ik normaal draag, maar voor deze prijs het proberen waard. Meer bedoeld voor de langere ritten. Als ze echt bevallen ga ik wel een keer voor een nieuw paar.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2019 17:17 - 02 juni 2019 17:23 #7 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Vallen TCX laarzen groot of klein?
Ik had vóór deze TCX Infinity de Oxstar Infinity. Deze Oxstar was beduidend beter gefabriceerd met dikker leder en een ruimere schacht waar mijn dikke klapkuiten gemakkelijk in pasten. Nu bij de TCX uitvoering kan de schacht maar amper dicht op een heel smal randje klittenband.
Verder gewoon voor net geen €200 een goede 100% waterdichte laars. Gekocht in de uitverkoop bij Chromeburner.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden