viking seats

07 feb 2014 13:48 #1 door alex63
viking seats werd gestart door alex63
Weer een mooi product met super service van Vikingseats te Dedemsvaart. Betreft zadel voor mijn dero, en de sevenfifty van mijn broer ;D. RENE BEDANKT ook voor de super service..

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 14:43 #2 door MJB
Beantwoord door MJB in topic viking seats
Ziet er netjes uit! Wat kost zoiets als ik vragen mag? Mijn Transalp buddyseat zou ik ook ooit wel eens opnieuw willen bekleden omdat die inmiddels wel wat versleten is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 17:13 #3 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
Voor mijn dero heb ik 254 betaald incl.
Hij heeft hem verhoogd, 4,5 cm en mooi overtrokken met antislip. Zit super, en kan nu ook uren langer rijden zonder pijn aan mijn kont.
De sevenfifty kostte 225 incl. En is ook verhoogd en overtrokken met antislip. Beide voorzien met een logo. Echt een meerwaarde voor je fiets!!

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 19:25 #4 door Paul
Beantwoord door Paul in topic viking seats
mijn transalp corbinzadel anderhalf jaar geleden ook vernieuwd daar moest toen €160 betalen
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 19:36 #5 door Menno
Beantwoord door Menno in topic viking seats
Belangrijke vraag voor mij is of het zadel nog waterdicht is. Als je s'nachts in de bergen een beetje vorst hebt verandert je zadel anders in één blok ijs.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 19:37 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic viking seats
Rene heeft ook mijn dero zadel gefixt, betaalde destijds 150 euro voor een compleet nieuw dekje.
Nog steeds geen natte kont. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 20:43 #7 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic viking seats

Belangrijke vraag voor mij is of het zadel nog waterdicht is. Als je s'nachts in de bergen een beetje vorst hebt verandert je zadel anders in één blok ijs.


Niks zo vervelend als oververhitte eikels....  >:D

Mijn zadel ook laten verhogen, maar ben 1 maatje kleiner dan Tallguy
Gewicht van berijder, motor staat dag en nacht buiten en toch zeker al 60000 km meegereden, hebben zijn tol ge-eist
Maar het zadel is dus niet meer waterdicht...  en dus in de winter / vorst is dat iets minder.
Denk dat het vooral gekomen is door de slijtage op de stiksels.
Kont blijft droog maar zet zadel op zn kant en je kan je bidonnetje vullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 22:37 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic viking seats

Ziet er netjes uit! Wat kost zoiets als ik vragen mag? Mijn Transalp buddyseat zou ik ook ooit wel eens opnieuw willen bekleden omdat die inmiddels wel wat versleten is.

Kan zijn dat je kunt volstaan met een overtrek. Struik in Leiden is ter ziele en is nog beperkt geopend om van alle voorraad af te komen.
Weet overigens niet of dat nog steeds zo is, maar je zou voor een prikkie aan een overtrek kunnen komen als ze nog wat heben liggen.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 22:38 #9 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
Hij verlijmt en stikt het. Het is waterdicht.En het zit echt super goed. Ben blij dat ik het gedaan heb. Moestwel 4x 230 km rijden, maar is het geld meer dan waard!!!!! En een super service, dat is me ook veel waard.

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 22:43 #10 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
En oldtimer, ik heb niet alleen een overtrekje, ook nieuwe vulling. Dit omdat ik 118 kg ben en 198 cm. Daar is de honda zadel in originele staat niet op gemaakt.

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 22:51 #11 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic viking seats
Ziet er errrrug netjes uit Alex  8)

Vwb waterdichtheid: ik heb eens een zadel bij Tijger Leathers in Den Haag laten doen. Daar word over het schuim éérst een plastic laag getrokken om de boel waterdicht te maken, daarna gaat pas het dekje er over.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 23:25 #12 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
Dat zal zeker ook goed zijn horseman.
hij verlijmt het compleet op de vulling met de fohn. Stiksels worden ook verlijmt, dus heb er het volste vertrouwen in.

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 08:32 #13 door Menno
Beantwoord door Menno in topic viking seats

En oldtimer, ik heb niet alleen een overtrekje, ook nieuwe vulling. Dit omdat ik 118 kg ben en 198 cm. Daar is de honda zadel in originele staat niet op gemaakt.



Wat een ukkie... Enne dat standaard zadel doet het al jaren uitstekend onder mijn gluteus maximus. En vergeleken met mij ben je toch echt een klein manneke.. No offence.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 09:16 #14 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
En toch scheelt het veel of je een standaard zadel hebt of een aangepast, kan ik je wel vertellen!!
maarree........help me ff verder...... wat heeft het ermee te maken dat ik een klein manneke ben tov jou ?....en een "ukkie".....wil je iets bewijzen of zo .....doe ff normaal man!.....in mijn ogen ben je dan niet meer als een onnozel figuur als je zo over mensen praat......tall guy........No offence!

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 09:52 #15 door Menno
Beantwoord door Menno in topic viking seats
198 en 118 kilo.... Toen was ik 12 en nog volop in de groei  ;D ;D


Nu 212 en een gewicht gelijk een PD06 en nog steeds in de groei, alleen de verkeerde dimensie.


Ik heb na jouw reactie wel de overtuiging dat jouw tenen veeeeeel langer zijn....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 10:44 #16 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic viking seats
Dag Heren,

Wat een agressie allemaal. Ik dacht dat we hier allemaal eenzelfde gedachte hadden. Lekker rijden op ons geliefde voertuig!

Kan ik ik in dit topic echt niet bespeuren.

Ik heb inmiddels geruime tijd een aangepast zadel van Vikingsets. En wel te verstaan met een verhoging 8 centimeters!
Ik ben 206 en 86 kilo. Maar ik moet Alex63 wel gelijk geven dat qua zitpositie (lees beenhoek) een hoger gemaakt zadel heerlijk is om mee te rijden.
Maar zoals zoveel dingen ervaart iedereen dit anders.
Daarom moeten we iedereen in zijn/haar waarde laten.
Ik zou het bij een nieuwe motor gelijk weer laten doen. Enkel en alleen omdat het, voor mij, veel beter zit.
Het is trouwens wel leuk om te zien dat er veel "lange" mensen op een Varadero rijden.

Ondanks alle aanpassingen van iedereen hebben we WEL allemaal dezelfde goede basis.

Gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 11:01 #17 door Menno
Beantwoord door Menno in topic viking seats


Ik denk dat ook ik het dit jaar laat aanpassen. Ik heb de kniehoek aangepast door de voorvork de verlengen met een bus, de achterkant middels een andere triangel. Gevolg: meer bodemvrijheid dus kunnen de stepjes omlaag. Ik heb de stepjes van sw motech, is 2,5 cm omlaag.


Moest overigens wel de zijstandaard verlengen en op de middenbok staan de wielen nog steeds op de grond. Plankje voor obder de bok wordt dus standaard.


Ben wel heel benieuwd hoe een verhoging van 8 centimeter er uitziet. Heb je foto's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 11:59 #18 door wimj
Beantwoord door wimj in topic viking seats

Weer een mooi product met super service van Vikingseats te Dedemsvaart. Betreft zadel voor mijn dero, en de sevenfifty van mijn broer ;D. RENE BEDANKT ook voor de super service..


Ziet er prachtig uit en is vast een hele verbetering voor de rijder. Wat ik me afvraag (ook voor Corbin) is hoe de passagier er vanaf komt. Die plek ziet er zo klein uit. Ik heb zelf destijds alleen de plek voor de rijder laten verhogen zodat het zadel ook vlakker werd. Samen met de vernieuwde vulling leverde dat ook voordelen voor mijn vrouw op. Gebruik jij de motor alleen solo?

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 13:22 #19 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
Hoi wim,
ik weet niet of je mijn fotos bedoelt, maar dat dacht ik dus ook toen ik de zadel zag toen hij klaar was. Omdat ik mijn zadel op ging halen, en mijn broer de motor moest achterlaten om hem ook aan te laten passen, moest hij bij mij 230 km achterop. Het was geen straf voor hem zei hij, zat erg aangenaam. En ik had mijn zitvlak ook enkele cm naar achteren laten verplaatsen. Mijn vrouw heeft dezelfde ervaring, ze heeft plaats genoeg en zit comfortable, dus ik gebruik hem niet solo.

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 13:23 #20 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic viking seats
Ok, ik zie je citaat, je bedoelt mijn fotos. ::)

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden